تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/04/01 - 22:32
کد خبر: 473992

آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت؛

جزئیات پذیرش مقطع کارشناسی ناپیوسته/ اعلام شرایط خوابگاه دانشجویان در ترم تابستان/ اعطای بورس تحصیلی در مقطع ارشد و دکتری

جزئیات پذیرش مقطع کارشناسی ناپیوسته/ اعلام شرایط خوابگاه دانشجویان در ترم تابستان/ اعطای بورس تحصیلی در مقطع ارشد و دکتری

درحالی که دانشگاه‌های کشوردر حال سپری کردن ایام انتهایی نیم سال دوم هستند، جزئیات پذیرش در مقطع کارشناسی ناپیوسته، تحصیل رایگان در این دانشگاه آزاد به شرط ازدواج،اعلام شرایط خوابگاه دانشجویان، سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه‌ها باشیم که ادامه مشروحی از مهمترین آنها را می‌خوانید:

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درحالی که دانشگاه‌های کشوردر حال سپری کردن ایام انتهایی نیم سال دوم هستند، جزئیات پذیرش در مقطع کارشناسی ناپیوسته، تحصیل رایگان در این دانشگاه آزاد به شرط ازدواج،اعلام شرایط خوابگاه دانشجویان، سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه‌ها باشیم که ادامه مشروحی از مهمترین آنها را می‌خوانید:

جزئیات پذیرش در مقطع کارشناسی ناپیوسته اعلام شد 

 ثبت‌نام و شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۲ از یکشنبه ۲۸ خرداد آغاز شده است و تا روز یکشنبه ۴ تیر ادامه خواهد یافت. متقاضیانی که دارای شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته هستند، می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام کنند. ( جزئیات بیشتر) 

 جزئیات پذیرش در مقطع کارشناسی ناپیوسته اعلام شد

تحصیل رایگان در این دانشگاه آزاد به شرط ازدواج

حمیده رسولی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد صبح امروز در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان که به میزبانی فرمانداری یزد برگزار شد، اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج و تشویق دانشجویان به این امر، حدود ۲ سال است که طرح تخفیف شهریه برای دانشجویانی که در ترم تحصیلی ازدواج می‌کنند، در دانشگاه آزاد اسلامی یزد اجرا می‌شود. ( جزئیات بیشتر)

حذف ۲۰۰ کد رشته دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای براساس طرح آمایش آموزش عالی

 عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: ما در دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای در دولت سیزدهم برنامه‌های خود را با هدف اشتغال آفرینی طراحی کرده و بحث آمایش رشته‌های تحصیلی را در دستور کار قرار داده‌ایم. ( جزئیات بیشتر)

اعلام شرایط خوابگاه دانشجویان علوم پزشکی ایران در ترم تابستان

 اداره امور خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی ایران شرایط استفاده از خوابگاه در ترم تابستان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ را برای دانشجویان اعلام کرد. دانشجویان متقاضی می توانند از ۲۷ خرداد تا ۵ تیر ثبت نام خود را قطعی کنند. ( جزئیات بیشتر)

اعلام شرایط خوابگاه دانشجویان علوم پزشکی ایران در ترم تابستان

افزایش واحدهای کارورزی دانشجویان رشته‌های علوم پایه دانشگاه تهران

دکتر وحید نیکنام رئیس دانشکدگان علوم دانشگاه تهران درباره پیگیری‌ها برای اجرایی شدن تصمیم جدید دانشگاه تهران جهت در نظر گرفتن حداقل ۲ واحد و حداکثر ۱۵ واحد کارورزی برای دانشجویان رشته‌های مختلف، گفت: در پی برگزاری نخستین نشست شورای تحول و نوآوری آموزشی به ریاست رئیس دانشگاه تهران، موضوع اجرای واحدهای کارورزی برای دانشجویان شش دانشکده زمین‌شناسی، زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر و بیوتکنولوژی دانشکدگان علوم، روز شنبه ۲۷ خرداد ماه در کمیسیون تخصصی علوم پایه دانشگاه تهران با حضور رؤسای این دانشکده‌ها مطرح شد. ( جزئیات بیشتر)

جزئیات ترم تابستان رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اعلام شد

 دکتر محمد علی اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد، دکتر محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر سیدمحمد بطحائی معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد، دستورالعمل دوره تابستان سال تحصیلی ۱۴۰۲ـ ۱۴۰۱ برای رشته‌های غیر پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استانها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کردند. ( جزئیات بیشتر)

آغاز ثبت نام داوطلبان پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی

جزئیات پانزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی منتشر شد. داوطلبان منتخب درون دانشگاهی می‌توانند در روزهای ۲۷ تا ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۲ از طریق سایت سنجش آموزش پزشکی جهت ثبت نام در المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی اقدام کنند. ( جزئیات بیشتر)

جذب ۲۵ هزار مهارت‌آموز در دانشگاه فرهنگیان

معاون امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال ۲۵ هزار نفر از دانش آموختگان دانشگاه ها را در قالب مهارت آموز پذیرش کرده و آماده ورود به آموزش و پرورش می کنیم. ( جزئیات بیشتر)

اعطای بورس تحصیلی مکزیک در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

طبق اعلام اداره کل بورس و اعزام دانشجویان، فراخوان بورسیه تحصیلی عالی دولت مکزیک در رشته های متنوع در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مکزیک برای سال ۲۰۲۳ منتشر شده است. ( جزئیات بیشتر)

ثبت نام آزمون متقاضیان اخذ پروانه وکالت قوه قضائیه آغاز شد

 سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت نام آزمون متقاضیان اخذ پروانه وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه سال ۱۴۰۲ خبر داد. ( جزئیات بیشتر)

ثبت نام آزمون متقاضیان اخذ پروانه وکالت قوه قضائیه آغاز شد

ضرورت احداث خوابگاه‌های متأهلی برای رفع مشکلات دانشجویان

155دفتر بسیج دانشجویی به رئییس جمهور در نامه‌ای به آیت الله رئیسی، رئیس جمهور اعلام کردند: وزارتین و دانشگاه‌های مربوطه؛ ضمن برداشتن گام‌های اولیه برای تدوین برنامه اجرایی بلند مدت خوابگاه سازیِ متأهلی، ساختمان‌های مازاد و ساختمان‌های بلااستفاده دانشگاهی خود را به خوابگاه متأهلی اختصاص دهند. ( جزئیات بیشتر)

جزئیات دو شیوه جدید پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی اعلام شد

رضا نقی زاده با اشاره به شیوه های پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی گفت: قبلا شیوه پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی، دو مدل بود. یک مدل از طریق دفترچه آزمون کنکور سراسری و یک مدل هم از طریق فراخوان های استعداد درخشان بود که بدون آزمون ولی در قالب رقابتی انجام می شد. ( جزئیات بیشتر)

گزارش از محمد جهاد

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top